The face

God morgon alla fina! Då var det dags för fredagstipset. När man vaknar på morgonen (speciellt om man går upp tidigt) så känner man sig oftast ganska seg. Jag har alltid en morgonkräm som jag använder efter att jag har tvättat ansiktet, både för att inte torka ut huden och för att ha ett skydd under sminket. Ett supertips är att bevara morgonkrämen i kylskåpet! Det är så himla skönt att smörja in ögonen med en iskall kräm på morgonen, tar även bort ringarna under ögonen och ger ditt ansikte en fräsch start på dagen. För dem som är lite mer extrema kan man även göra ett eget ansiktsvatten och frysa det till is. Det är något som min moster använder varje morgon och håller sin hy frisk. Det finns två recept som jag har fått av min moster som jag tänkte dela med mig av:

I det första har man vatten och klämmer ut en halv citron i det. Var inte rädda för fruktköttet, det är bara positivt. Eller så tar man vatten och blanda med hackad persilja. Detta häller ni helt enkelt i isformer och fryser in. På morgonen har ni söta små isbitar som man enkelt kan hålla i med lite papper så man inte fryser fingrarna av sig. Detta låter väldigt knasigt, men jag har prövat det och kände mig riktigt fräsch efteråt!

Kör på helt naturligt hår idag. Många tror att jag har lockigt hår med som ni ser är det spikrakt.

 


Kommentarer
Postat av: Sascha

Jag skulle doda, rana banker och betray my king and country for att ha "naturligt" har som ser ut sadar.



En annan grej som ar bra att ha i kylen ar ogonkram. Men det behover du inte anvanda an.

2011-01-28 @ 11:46:01
URL: http://saschasdailydrama.blogspot.com
Postat av: sofie

Haha gud va du är söt älskling! Jag saknar dig så himla mycket :(

2011-01-28 @ 12:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0