Unik

Det händer ofta att jag ser upp till fel människor. Människor jag inte ens känner utan bara har träffat ett par gånger. Jag kan få för mig att han eller hon är perfekt och på något sätt intala mig själv att allt personen gör är rätt. När jag hamnar i vissa situationer kan jag tänka hur just den människan hade agerat i samma situation och försöka bete mig så. När jag sedan ser att den människan jag såg upp till misslyckas eller gör något som helt och hållet säger emot min moral förstår jag att jag ser upp till fel människa. Jag hade en sån stund idag.

När jag följer mitt hjärta blir det oftast rätt och blir det inte det har jag ändå ingen annan att skylla på än mig själv. Ibland önskar jag t ex att jag kunde skita i allt plugg och göra som andra gör, resa, jobba och leva mitt liv. På något sätt känns det som om jag fortfarande förbereder mig inför att leva men har inte riktigt börjat. Innerst inne vet jag att allt kommer löna sig. Att jag kommer få just det jobbet jag vill och att just min väg jag väljer att gå kommer att vara unik. Från och med idag ska jag se upp till mig själv. I alla situationer.

 


Kommentarer
Postat av: Sascha

...hoppas det inte är jag som gjort dig besviken.

2011-02-02 @ 11:47:24
URL: http://saschasdailydrama.blogspot.com
Postat av: milena

du har en underbart unik och viljestark person att se upp till som aldrig kan göra dig besviken, nämligen din stora syster Sascha! där har vi nån som kan ett och annat om att gå sin egen väg och tro på sig själv! du är nog inte sämre du heller, du hade en bra "lärare" :)

kram på dig

2011-02-02 @ 13:08:24
URL: http://zavage.blogg.se/
Postat av: Sofie

Absolut inte älskling! Du är en av de få som jag alltid har och kommer att se upp till. Håller med Milena, du är underbar! <3

2011-02-02 @ 15:59:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0