trogna vänner



Skrev precis klart mitt Fysik B prov som gick SKIT. Hela jag såg ut som ett stort frågetecken och väntade på att lärarna skulle skrika "april april" men det kom aldrig. Tack och lov så träffade jag en kompis på bussen när jag satt och torkade tårarna lite spontant.

Jag: Jag har slitit för det här provet hur mycket som helst och allt går skit *snyft snyft*

Han: Sofie, lyssna på mig nu och lyssna noga. Det går bra för alla men det går även dåligt för alla och för att kunna lyckas måste man lära sig att misslyckas. Jag om någon vet hur flitigt du pluggar (eftersom att vi har gått i samma klass i tre år) och jag vet även att om du försäker igen så kommer du att få det betyg du förtjänar. What doesn't kill us makes us stronger right? Och även om du får världens fetaste IG på just detta prov är det bara en pytte liten del av ditt liv. Om jag känner dig rätt så klarar du dig. Det gör du alltid.

Ibland vill man bara tacka Gud för att vissa människor existerar. Det var exakt det jag behövde höra. Tack vännen <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0