Tips nr 2 - håret!

Usch vilken natt, har drömt mardrömmar hela natten så är inte utvilad alls. Men är man vaken kan man lika gärna gå upp. Har varit uppe ett bra tag nu fast än det är långt kvar tills skolan börjar. Ikväll blir det i alla fall att åka in till stan för att möta upp min pojkvän, äta middag och gå på en mysig promenad under snön i gamla stan. Nog om mig, dags för tips nr 2!

Jag är en tjej som älskar att fixa håret, en av anledningarna till varför jag är villig att krypa upp ur sängen när det fortfarande är kolsvart ute. Men någonting som ingen gillar är slitage och det kan man enkelt undvika med mina knep! Plattång, locktång och fön sliter ju en massa på håret och speciellt på topparna. Hårinpackning är en självklarhet men nånting jag har använt ett bra tag är faktiskt lotion. Japp, helt vanlig hudlotion på topparna funkar super! Smörj in topparna lite och låt det sitta i, inte bara syns de kluvna topparna mindre men det funkar som ett skydd under hela dagen. Vet inte riktigt vart jag har fått det här ifrån, har använt det så länge att det känns som att jag har hittat på det själv...


När det kommer till hår har jag en massa tips så tänkte att vi kan dra alla direkt! Jag älskar lockigt hår och var bästa kompis med min locktång ett bra tag. Men det sliter så hemsk mycket på håret (så inte ens lotion hjälpte). Då bestämde jag mig för att prova en lite äldre metod, nämligen pappeljotter. Har helt vanliga köpta från H&M sen flera år tillbaka som jag helt enkelt rullar upp på kvällen i fuktigt hår med lite mousse i och på morgonen ser man ut som en prinsessa. Det finns även värme-pappeljotter som man kan ha i en stund men även det sliter på håret. Nu kan ni nästan alla mina hårtips, have fun!


Kommentarer
Postat av: Sascha

Sofie du borde bli skonhetsredaktor!!

2011-01-25 @ 12:53:23
URL: http://saschasdailydrama.blogspot.com
Postat av: sofie

haha va roligt att du gillar mina tips :D

2011-01-25 @ 21:51:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0