Onsdagstips - naglar

Den senaste tiden har mitt största komplex varit mina naglar. Jag beundrar människor som kan få långa, starka och fina naglar och har verkligen försökt göra allt för att stärka mina egna som är böjbara åt alla möjliga håll. Har aldrig lyckats få långa naglar, vet inte riktigt varför. Har varit mottaglig för alla tips jag har hört så har prövat alla tabletter, krämer och oljor man bara kan pröva! Eftersom inget av det hjälpte mig tänker jag inte ens ta upp det.

För ett tag sen bestämde jag mig för att satsa på korta, rena och naturliga naglar. Så för er som har likadana naglar som mig, eller er som har de naglar jag beundrar kommer det nu lite tips på hur man håller sina naglar friska och fräscha!
Ett måste för alla nageltjejer är en superfil (jag kallar den så, så gå inte till affären och fråga om en "superfil"). En sån där med flera sidor för både grovare filning och polering. Jag har en från KICKS för 39 kr med hela 6 sidor: strong, medium, even out, smooth, buff och shine. Av någon konstig anledning blir naglarna starkare av att man polerar dem. Det bildas som ett yttre skikt på naglarna och de blir fina och glansiga!


Något som faktisk stärker naglarna är helt vanlig olja. Jag brukar ta lite olivolja på en bommulstuss efter att jag har polerat dem och smörja naglarna och låta dem torka. Man känner resultatet nästan direkt och naglarna blir fina och glansiga. Jag läste precis i Cosmopolitan att man kan hacka vitlök och blanda det med genomskinligt nagellack och använda efter en vecka för att stärka naglarna. Ska pröva det och berätta om det funkade på mig.


En ganska dålig bild men såhär ser filen ut i alla fall!


Kommentarer
Postat av: Sascha

Jag har en PRECIS likadan fil! Det dar med vitlok vet jag inte om jag litar pa - talk about stinky hands! men korta naglar ar absolut min grej.

2011-01-26 @ 13:41:52
URL: http://saschasdailydrama.blogspot.com
Postat av: Maria

Men neej Sofie, du måste ju ha oljan innan du polerar!! asså kolla, poleringen fungerar ju som ett skyddande lack, en hinna som hindrar t.ex. naglack från att tränga in i nageln å missfärga den så de e ju jätte bra att polera men när du har gjort det är nageln mindre mottaglig för t.ex. olja så om du vill att nageln ska suga upp all näring måste du göra det innan du polerar. Annars e de typ som att sminka sig å sen ha lotion över :S haha typ;) <33

2011-01-26 @ 22:38:42
Postat av: Maria

haha vilket fail, jag skrev feta inlägget sen försvann det, så jag skrev om allt!! å nu bah är båda kvar, asså jag pallar inte!

2011-01-26 @ 22:50:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0