Man är inte tråkig för att man är gammal

Kom precis hem från en av de mysigaste middagarna jag någonsin varit på. Var som sagt på äldreboendet där min dementa mormor bor och det är inte alltid lika kul att vara där men idag skrattade jag tills magmusklerna värkte. Ni kan ju föreställa er ett rum fullt med dementa gamlingar, alla dricker vin och lyssnar på musik. Till och med min mormor satt och viftade med händerna i sin rullstol i form av någon lustig dans. Andra gamlingar sjöng, mimade, dansade eller bara sa en massa konstiga saker.

Vi fick supergod mat med kaffe och tårta efteråt. Jag och mamma kom in precis i tid för det första vi såg var mormor som sträckte sig efter ljusstaken med ett värmeljus i och trodde att det var te. Vi hann stoppa henne precis när ljusstaken var vid läpparna. Hon är rolig hon men ibland blir man lite rädd...

Hann även med en massa plugg idag! Både kemi och projekt är klart och jag känner mig superduktig. Ikväll ska jag vila, läsa bok och äta ost. Puss på er!



Ännu en tråkig bild på mig från igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0