Tid

"Han skriver ner ett ord för att minnas det. När hon sedan kommer går han och hämtar lappen och håller upp den framför henne. En stund finns allt där samtidigt: i huvudet, på lappen och framför honom." - Gunnar Ardelius

Gårdagen slutade med ett riktigt härligt bad. Levande ljus, musik och en massa bubblor. Jag somnade med ett leende på läpparna och allting kändes perfekt. Det är verkligen min grej det där med bad. Jag kommer ihåg hur mycket jag älskade det när jag var mindre och badade flera gånger i veckan. Nu ser jag på det som en delikatess, en lyxkväll som jag kan ägna mig då och då. Helt underbart att ligga i mörkret med flammande ljus och läsa en bok. Tid för sig själv helt enkelt.

Idag kom Daniel hit. Jag var arg, sur och grinig efter skolan men det räckte med att han lyfte upp mig i sin famn för att jag genast skulle glömma bort allt det mörka. Lyckades även få lite plugg gjort. Vi gick på promenad riktigt länge och bara pratade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0