let me dream



Jag står i mitten av en blommande äng och ser mig omkring. Det är soligt och jag är barfota i en underbar marinblå klänning. Jag ser några hus längre bort och hör lekande barn. Det är varmt och om jag lyssnar väldigt noga kan jag höra havet brusa långt borta. Medan jag ser mig omkring med undrande ögon ser jag att någon går emot mig från husen. Jag hinner inte se vem det är när en liten flicka springer förbi mig bakifrån och skriker "pappa pappa"! Han lyter upp den lilla blonda tjejen med lockigt hår och pussar hennes mjuka kind. De börjar gå emot mig när jag känner att någon drar mig i kjolen. Jag tittar ner och ser ännu en liten flicka med exakt likadana lockar fast choklad bruna. "Mamma" säger hon och ler mot mot mig medan hon sträcker upp sina armar mot mig. Jag tar henne i min famn och ser henne i ögonen. Hon min hårfärg, min näsa och någon annans ögon som jag känner igen väldigt väl. Det är min dotter.
Fadern till mina barn närmar sig mig med den andra flickan som plötsligt slänger sig runt sin pappas hals och gömmer sig. Mannen ler mot mig och tar min hand. Vi går genom ängen med våra barn i famnen utan att säga ett ord till varandra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0