*klick*



VAD ÄR FOTOGRAFI FÖR MIG?

Varje gång någon frågar mig detta blir jag tyst. Inte för att jag inte har något att säga, absolut inte. Tvärtom. Vissa människor skriver böcker, vissa gör filmer, musik, konst, allt för att uttrycka sina känslor. Jag fotar. I varje bild lägger jag ner känslor. Hur jag mår just då jag tar bilden reflekteras otroligt mycket.

När jag var liten fascinerades jag alltid av fotografering. "Att fånga ett moment" brukade jag tänka. Att fånga ett underbart ögonblick och rama in det, hänga det över sängen eller alltid ha med sig det, vart man än går. Att fånga momentet är vad det handlar om.

Att se jordens skönhet genom ett objektiv är för mig som att se jorden från en helt annan vinkel. "Du har ögat för foto" säger många men jag vet inte om jag kan hålla med. Man kan göra allt vackert. En trasig sko kan bli något underbart. Ett minne, en känsla, konst.

Det handlar om att ta vara på livets underbara ögonblick. Det handlar om att fånga momentet.

Kommentarer
Postat av: ranna

otroligt vacker bild...tycker om farg kontrasterna o roresen...otroligt vackert

2009-01-17 @ 01:48:53
URL: http://liveloveandthrive.blogspot.com
Postat av: Sascha

Du är underbar Sofie. Du inspirerar mig.

2009-01-18 @ 11:41:01
URL: http://misswrite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0